01 setembro 2008

Cantigas de amigo

Martin Codax

1.
Ondas do mar de Vigo,
se vistes meu amigo?
E ay Deus, se verrá cedo!

Ondas do mar levado,
se vistes meu amado?
E ay Deus, se verrá cedo

Se vistes meu amigo,
o por que eu sospiro?
E ay Deus, se verrá cedo

Se vistes meu amado,
por que ey gran coydado?
E ay Deus, se verrá cedo!

2.
Mandad’ey comigo
ca ven meu amigo:
E irey, madr’, a Vigo!

Comigu’ey mandado
ca ven meu amado:
E irey, madr’, a Vigo!

Ca ven meu amigo
e ven san’ e vivo:
E irey, madr’, a Vigo!

Ca ven meu amado
e ven viv’ e sano:
E irey, madr’, a Vigo!

Ca ven san’ e vivo
e d’el-rey amigo:
E irey, madr’, a Vigo!

Ca ven viv’ e sano
e d’el-rey privado:
E irey, madr’, a Vigo!

3.
Mia irmana fremosa, treydes comigo
a la igreja de Vig’, u é o mar salido:
E miraremos las ondas!

Mia irmana fremosa, treydes de grado
a la igreja de Vig’, u é o mar levado:
E miraremos las ondas!

A la igreja de Vig’, u é o mar salido,
e verrá i mia madr’ e o meu amigo:
E miraremos las ondas!

A la igreja de Vig’, u é o mar levado,
e verrá i mia madr’ e o meu amado:
E miraremos las ondas!

4.
Ay Deus, se sab’ ora meu amigo
com’ eu senheyra estou en Vigo!
E vou namorada!

Ay Deus, se sab’ ora meu amado
com’ eu en Vigo senheyra manho!
E vou namorada!

Com’ eu senheyra estou en Vigo,
e nulhas gardas non ey comigo!
E vou namorada!

Com’ eu en Vigo senheyra manho,
e nulhas gardas migo non trago!
E vou namorada!

E nulhas gardas non ey comigo,
ergas meus olhos que choran migo!
E vou namorada!

E nulhas gardas migo non trago
ergas meus olhos que choran ambos!
E vou namorada!

5.
Quantas sabedes amar amigo
treydes comig’ a lo mar de Vigo:
E banhar-nos-emos nas ondas!

Quantas sabedes amar amado
treydes comig’ a lo mar levado:
E banhar-nos-emos nas ondas!

Treydes comig’ a lo mar de Vigo
e veeremo’ lo meu amigo:
E banhar-nos-emos nas ondas!

Treydes comig’ a lo mar levado
e veeremo’ lo meu amado:
E banhar-nos-emos nas ondas!

6.
Eno sagrado, en Vigo
baylava corpo velido:
Amor ey!

En Vigo, no sagrado,
baylava corpo delgado:
Amor ey!

Baylava corpo velido,
que nunca ouver’ amigo:
Amor ey!

Baylava corpo delgado,
que nunca ouver’ amado:
Amor ey!

Que nunca ouver’ amigo,
ergas no sagrad’, en Vigo:
Amor ey!

Que nunca ouver’ amado,
ergas en Vigo, no sagrado:
Amor ey!

7.
Ay ondas, que eu vin veer,
se me saberedes dizer
porque tarda meu amigo
sen min?

Ay ondas, que eu vin mirar,
se me saberedes contar
porque tarda meu amigo
sen min?

Fonte (cantigas 1, 2, 4 e 5): Figueiredo, C. 2004. 100 poemas essenciais da língua portuguesa. BH, Editora Leitura. Cantigas datadas de meado do século 13.

0 Comentários:

Postar um comentário

<< Home

eXTReMe Tracker